mitt år, månad för månad.

Emmas 2008

Januari:
Månaden då jag fyllde 15, alltså moppe. Januari var även den månaden jag lite smått började med mitt bloggande.


Februari: Jag firade alla hjärtans dag utan pojkvän men troligtvis med kompisar ist. Annars hände inte så mkt förutom att min lilla fjortisstil började komma lite smått...

Mars: På kvällen den 12e mars fick jag ett hemskt besked, Linus hade dött. Allt jag minns från den månaden var att nästan varje kväll tänkte jag på döden och hur mkt det förändrade livet, jag grät väldigt mkt och ofta under den perioden. Tack till alla mina vänner som fanns där för mig och stöttade mig till max, även fast jag inte visade det då så betydde det grymt mkt ! Det var också påsk som jag spenderade i Hede och åkte massa skoter och hade roligt, samma dag som jag kom hem därifrån, på söndagen, var jag med Henrik. Vi hade inte träffats sen april 2007 så det var roligt. Det blev massa mys samt efter det var jag tvungen att göra klart för mamma att vi inte va tsm eftersom hon trodde det med tanke på alla pussar ^^

April: Den månaden minns jag inte så mkt av, livet rullade på med skola, kompisar och såklart Haninge c varje fredagkväll med Frida. Det blev även lite chillkrök och massa utekvällar eftersom det blev varmare och varmare.

Maj: Tanken/ minnet som först kommer upp i huvudet är när mamma fyllde 40 år när det var fullt hus hemma hos oss från klockan halv sex på morgonen, jag blev väckt av mormor och morfar samt Jenny och Lina och jag fattade inte vad mormor och morfar gjorde hemma hos oss nu. Efter skolan så kommer jag ihåg att jag och Frida åkte till Haninge och jag köpte en tröja tror jag. Sen åkte vi hem till mig och firade mamma med middag och fest, väldigt trevlig kväll ! Jag och Frida insåg den här månaden att fjortis är inget man vill va så vi la den stilen på hyllan, men innan vi gjort det så var vi på The Wave med Yohanna och skakade götten. Det blev också massa utekvällar på Konsumängen vid centrum med massa folk, fotboll, rugby, mat och chill.

Juni: Den tionde juni small det JAG SLUTADE NIAN efter fyra år i fittforellen med min störda klass, även kallad cp klass 9a. På kvällen var det bal och den ägde verkligen, vill ha tbx balen !! Den 11e var jag på grönan med Frida, Linda och Rasmus (STOOOR SAKNAD EFTER HAN , KOM HEM !) och det var roligt :) Sen den 15 juni kommer jag aldrig aldrig drömma, klockan 00.34 fick jag tillbaka min drömprins, soulmate och livsglädje Henrik Ivergård efter tio månaders 'förhållandeväntan'. <3 Han var i Italien så vi hade snackat på msn i några dagar, kommer aldrig glömma när du sa att du älskade mig och var kär i mig hjärtat ! Men den 15e kom ännu en bomb, dagen innan så hade Lisa dött. Visste inte vad jag skulle göra, min pojkvän var i Italien och min bästa vän tog avstånd ifrån mig eftersom hon inte klarade av att se mig så ledsen efter att jag hade brytit ihop hos henne.. Men jag klarade mig iaf ! Midsommar tillbringade jag med familjen och mormor och morfar i Hede. Älskling kom hem till Sverige den 24e och nästan varje dag resten av juni var jag med sötnosen.

Juli: Ännu fler dagar som tillbringades med älskling tills jag åkte till Hede där jag fick träffa Ronja och Kristian och Anja som jag inte träffat på ett år men även Anjas kompis Fanny. Saknade älskling grymt mkt, vi firade en månad på mormor och morfars 41 års bröllopsdag. Sista helgen i månaden var det som vanligt folkrace i Hede. Åkte hem typ 30e. Dagen efter jag kom hem så åkte vi och hälsade på Connys syrra o hennes sambo som hade fått en liten son.

Augusti: Jag spenderade min mesta tid med älsklingen och i början var vi på grönan tsm med Sebbe H o hans familj samt en annan familj och en annan liten kille. Det var jätteroligt och alla var supertrevliga och det enda som var jobbigt var att jag fick förbannat ont i mina små fötter. Under en period på två veckor så var jag på Ung08, The Voice '08 och NRJ in the park i Kungsan, the voice var bäst för där fick jag se Flo-Rida som ägde så fkn hårt ! Det var ju också 'Stockholms dag' alltså 080808, då var vi i stan med Sandra och Abbe och kollade på 'Arkiv X - I want to believe' på bio, sen gick vi runt i stan. Jag och älskling firade även 2 månader. Den 19e så började jag i Nacka Gymnasium på Mode/Design programmet och träffade massa nya snälla människor, kommer ihåg att jag var väldigt nervös men liksom vad kan man vänta sig när man ska börja i en helt främmande skola med 2000 elever (?)

September: Jag kommer inte ihåg så mkt av september men livet rullade vell på som vanligt med skolan, kompisar och såklart älskliiiing som jag firade tre månader med. :)

Oktober: Den här månaden fick jag träffa kottarna för första gången. livet rullade som vanligt på. Jag och Henke firade fyra månader och slog därmed vårat gamla rekord sen förra året, om man kan säga så (?) ^^ Den 17e åt vi middag hemma hos Henkes bror Sebbe tsm med honom och Mellis, var en trevlig kväll som avslutades med att Sebastian och Sarah blev tsm :) Jag gjorde även klart min första kjol i skolan den här månaden.

November: Det som först kommer upp i huvudet är att jag såg Twilight med Johanna och Frida, en av dom bästa filmerna jag sett i år tsm med Mamma Mia och Sex and the city. Har ju sett ganska många biofilmer i år. Jag och älskling firade 5 månader. Veckorna bara flög iväg.

December: Äntligen december och julen närmar sig med stormsteg. Jag och älskling firade äntligen ett halvår och livet leker, jag älskar dig Henrik <3 Nu sitter jag här den 23e december färdigpackad men ändå inte redo att åka ifrån Henke. Han kom just hit och idag ska vi byta julklappar. Ikväll bär det av till Hede där jul och nyår ska firas. Förhoppningsvis kommer älskling upp och firar nyår med oss. Jag önskar er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år !

mellis
2008-12-23 @ 11:35:51

I November så var du hos mig med, på min födelsedag ? :O

Sen har vi vari i haninge massor :O



<3

Alexandra
2008-12-29 @ 19:59:30
URL: http://favoriiiiten.blogg.se/

låter som ett rätt okej år ändå :) btw HAR DU KONTAKT MED RASMUS :'O ?!

emma
2009-01-01 @ 18:15:02
URL: http://emmsern.blogg.se/

mellis: jag vi va ju där på våran fem månaders dag ^^ älska våra haninge dagar:P



alex:nej :'(

Mellis
2009-01-05 @ 03:06:44
URL: http://utmaningar.blogg.se/

Hallå, våran "bussfärd påväg till haninge med bacardin halv fyra på dagen" var väll ändå värd att nämnas tycker jag! :o

Btw Melinda som skriver nu och inte Mellqvist (hur det nu stavas)

<3

emma
2009-01-07 @ 17:51:23
URL: http://emmsern.blogg.se/

melinda; haha ah men jag kommer inte ihåg vilken månad ^^ jag satt med värsta smilet på donken typ klockan fyra ^^ <3

DEN RIKTIGA mellis
2009-01-08 @ 16:32:40
URL: http://meeellis.blogg.se/

det är JAG som är Mellis och ingen annan!

emma
2009-01-08 @ 17:06:17
URL: http://emmsern.blogg.se/

exakt syster ! :) <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

E M M A

Life is a wonderful journey

RSS 2.0