Stolt!

Hej på er!
Ber om ursäkt redan nu om detta blir ett svamligt inlägg, känner mest bara för att skriva av mig lite haha!
En sak som jag kom att tänka på imorse, eller jag i förmiddags, då jag var påväg till gymmet är hur mycket jag ändrats sen för bara ett år sen gällande motion. Hade det vart en vanlig lördag för ett år sedan hade jag troligtvis legat bakis som ett as och jag hade definitivt inte några tankar på att träna något då. På helgerna festade jag och jag kommer ihåg att jag ständigt sökte efter fest om jag inte hade något inplanerat, någon som ville gå ut eller någon som iallafall ville supa med mig. Man kan därför säga att det är en hel del skillnad nu mot då, nu stannar jag gärna hemma och bara tar det lugnt även fast det är fredag eller lördag. Igår gick jag och la mig vid 23 och hade imorse ställt klockan för att komma upp och träna. Självklart har jag galna festnätter lite då och då även nu men nu förknippar jag inte varje helg med hårt festande och massa alkohol, nu tar jag helgerna som de kommer och har definitivt ingen panik om det är så att jag inte har något inplanerat. Särskilt inte om jag inte har krökande inplanerat haha!
Det har helt klart varit en process att "lägga om" allt men efter att jag i november börjde träna så har jag insett hur jäkla fantastiskt det är och hur mycket det ger! Sen jag började träna känner jag mig mycket piggare, starkare och har mängder av mer energi än jag hade tidigare. Jag hade en svacka dels under min praktik i våras då jag varken hann eller orkade träna och dels då jag inte fick träna under halva juni och hela juli pga en operation jag gjorde i mitten av juni. Båda dessa svackorna bar med sig en enorm träningslust och nu börjar jag komma igång igen vilket känns förjävla underbart rent ut sagt! Och som sagt så finns det självklart kvällar då jag festar till det och de kvällarna njuter jag av, så länge jag får spendera tiden med människor jag håller varmt om hjärtat. Jag tänker så att så länge man har en bra balans mellan allt så kan man göra nästan vad man vill, så länge det inte är farligt för en såklart :)
Kort och gott, jag älskar att träna, jag älskar att känna mig pigg och stark, jag älskar att vara full av sprudlande energi & främst så älskar jag att må bra!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

E M M A

Life is a wonderful journey

RSS 2.0