Senaste dagarna

Hej på er!
Dom senaste dagarna har innehållit en hel del, både roligt och jävligt hemskt och läskigt..

I tisdags började dagen med omtenta vilket gick sådär ärligt talat haha... Iallafall efter det åkte vi till Kungsholmen och unnade oss en lunch på Prime Burger, jag åt en burgare med avocado och cream cheese, mums! Eftersom vi skulle ha lektion på eftermiddagen började vi sen åka tillbaka mot skolan med bussen. För att hamna rätt måste vi gå av en bit ifrån vår instutition eftersom dom tagit bort en hållplats vid "våra klassrum". Vi ser att det blir grön gubbe och börjar därför gå över gatan, jag tittar efter vilket väg vi ska gå för att komma rätt till BUV (vår institution) och helt plötsligt hör jag Sofie skrika till varpå min reaktion är att dra ut armen för att stanna henne från att gå och sekunden efter kommer en bil och bränner förbi precis framför oss i minst 80 km/h. Hade vi tagit ett steg till framåt så hade han kört rakt på oss med andra ord. Han får lite hejd på sin bil ca 5 m efter att ha passerat oss och drar då bara upp armen som en ursäkt, fyfan... Han hade rött och ALLA andra bilarna stod helt still så han måste ha bränt förbi en hel radda bilar plus ett rött trafikljus utan att märka nåt. Vi båda blev så chockade så regnummer fick vi såklart inte. Jag blir så otroligt ledsen, rädd och illamående vid tanken på vad som hade kunnat hända om vi gått lite snabbare så vi hade varit det där steget framåt. Jag är så otroligt tacksam över att något fick Sofie att haja till och titta upp och se bilen, jag gick ju och kollade åt andra hållet så hade inte haft en chans att se bilen, och jag är så otroligt tacksam över att det gick så bra som det gjorde. Jag gråter när jag skriver detta, gråter av ilska för att det finns idioter som inte tänker sig för och riskerar att skada eller t om döda andra bara för att dom själva inte är uppmärksamma men jag gråter främst av lycka för att det gick bra, vi lever och mår, efter omständigheterna, bra och fan va jag älskar livet. Och ni som läser detta, snälla var försiktiga och uppmärksamma när ni är ute i trafiken, oavsett om ni har grönt eller inte för det finns idioter överallt. Skakade och chockade gick vi sen till lektionen och tog oss igenom den och när vi slutade åkte vi in mot stan som planerat. Jag var på jakt efter en ny skaljacka vilket jag hittade och sen blev det även lite smink som jag behövde. För att sen inte bara åka hem var för sig så gick vi till Paolo Roberto's restaurang i Åhléns och åt varsin god pasta och pratade en del. Därefter åkte vi hem var för sig och jag somnade efter ett tag men sov konstigt.

Igår jobbade jag 8-15 vilket gick bra, coachade nästan hela dagen vilket är roligt då jag får hjälpa folk och variera mina arbetsuppgifter. Efter jobbet åkte jag mot Globen och mötte Sofie! Mamma ringde tidigare under dagen och sa att den resväskan jag egentligen var sugen på att köpa i söndags när vi shoppade fast att den då inte fanns i den storleken jag ville ha i Nacka, att den fanns i Globen igår så vi gick dit och köpte den. Jag fick den i julklapp av familjen nu vilket är väldigt generöst tycker jag för jäklar va dyrt det är med resväskor ändå! Mamma var i närheten och kunde komma och hämta den så nu är den hemma hos dom, snart är den packad med badkläder och sommarkläder och påväg mot Thailand med mig & Sofie, som jag längtar! :D Vi käkade sen middag och drack några öl och fick även sällskap av hennes två vänner ett tag. Sen var det dags för match vilket gick åt helvete, haha usch och fy asså...

Idag vaknade jag vid 9 och har nu precis druckit upp mitt kaffe såhär kaffets dag till ära! Ska snart börja fixa mig för först lunch i Forum med Linda och sen ska vi på Öl & Whiskeymässan i Nacka strand, ska bli kul :)

Hoppas alla får en bra dag och ta hand om er allihop! <3

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

E M M A

Life is a wonderful journey

RSS 2.0