onsdag!

Hej på er :)
Sitter just nu och kollar på 'Frisörakuten' på femman. Har haft saker att göra ända sen i torsdags vilket har resulterat i dålig update men några mobilbloggar har ni fått iaf ^^
I fredags fyllde min ena lilla plutt 12 år, som ni säkert såg, och dagen började för min del vid 5.45 då jag gick upp, klädde på mig och sminkade mig. Vid 6 gick hela familjen upp och väckte skruttan med sång och paket! Vi gick sen ner i vardagsrummet och åt en liten födelsedagsfrulle/fika med typ cupcakes och lussebullar, mkt gott och mysigt ;) Sen vid 7 var det dags för mig att gå till bussen för att åka mot Hammarby Sjöstad för arbetsintervju/info inför ett korttidsjobb jag har sökt, mötte Adde på Gullmars på vägen dit och sen gick vi dit ner tillsammans. Det kändes väldigt bra och nu hoppas jag på ett positivt besked :) Påvägen hem tog vi en sväng förbi godissvampen där jag köpte en tugummimaskin, samt lite extra tugummin att fylla på med, till födelsedagsbarnet, hon hade nämligen önskat sig en sån och eftersom jag är en så snäll storasyster så är det klart att jag köper den till henne! Var sen hemma under större delen av dagen och tog en liten fika med pluttarna när dom kom hem. På kvällen åkte jag och Sofia till Hellströms för en cider och massa snack. Kom hem runt 12, duschade och gick då o la oss.
I lördags så kom Anus och hämtade mig vid 9, vi åkte till centrum och mötte Fanny och handlade lite. Klockan 10 möttes vi ledare och kottarna i kyrkan och lämnade av all vår packning och sen var det dags att börja röra sig in mot stan för två små "studiebesök". Det första var på moskén i Medis, ganska intressant faktiskt. Efter det åt vi lite för att sen fortsätta mot Gamla stan och Storkyrkan, tyvärr så var den dock stängd för att det skulle vara en konsert där så vi gick till Tyska kyrkan istället och den var otroligt vacker, jag blev helt tagen när vi kom in! Efter att ha gått runt där och kollat och gjort en liten uppgift så började vi röra oss hem till kyrkan igen. Där planerade vi kvällens lekar, lagade och åt en väldigt god middag bestående av toast skagen/salami och brie toast, fläskfilé med klyftpotatis o beasås, tzatsiki och sallad samt marängsviss till efterrätt! Efter maten så lekte vi och hade otroligt kul, sen var det dags för andakt för att sen gå ner och leka ännu mer. Jag kom i säng seeeeent....
I söndags så åt vi frulle tillsammans och packade sen ihop våra saker för att sen prata lite om kyrkoåret och gudstjänst. Klockan 3 var det dags för första adventsgudstjänsten som sen följdes av lite fika och sen kom mamma och hämtade mig. Kvällen blev lugn med god familjemiddag och sen glöggmys framför tvn!
I måndags var jag på ams först, sen mötte jag Linda och Lena vid banken för att sen åka till stan med Linda. Vi käkade lunch, kollade Gamla stans julmarknad, gick in och fascinerades av hur vacken Storkyrkan är samt shoppade lite julklappar :) Vi åkte sen hem till henne och fixade middag och chillade framför tvn :)
Igår så var jag och signade mitt anställningsbevis på Sats! Åkte sen till Haninge c och mötte Jessie och hennes kompis för lite shopping. Jag kom hem runt 16.30 och chillade då ett tag och åt lite middag innan jag följde med mamma på 45 min spinning. Har sån otrolig träningsvärk i rumpan efter att ha cyklat på den där cykeln asso, herregud! Somnade iaf gott runt 23.30 igår :)
Idag så har jag tvättat och nu ska jag göra lite lunch, puss på er!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

E M M A

Life is a wonderful journey

RSS 2.0